Откриха третата линия на метрото
авг 26, 2020

Третата линия на метрото от “Хаджи Димитър” до “Красно село” бе открита днес. Церемонията се състоя в метростанция “Медицинска академия”, която е изградена от ДЗЗД „Метро Билд Център". „Метро Билд Център" изпълнява три метростанции - "Патриарх Евтимий", НДК II и "Медицински университет". "Джи Пи Груп" АД е главен изпълнител на станция „Патриарх Евтимий“ и партньор в изграждането на станция „НДК II”.

Първият етап от трасето е с дължина 8 км, с 8 метростанции. Като част от проекта е изградено и новото депо “Земляне”, доставени са и нови влакове “Сименс”, които ще обслужват новата линия на метрото. С откриването на трасето общо станциите на подземната Железница стават 43 и обхващат трасе от 48 км. Общото времетраене на пътуването от квартал “Хаджи Димитър” до квартал “Красно село” ще отнема около 15 минути.

“Днес е много важен ден за София, защото изпълняваме план, заложен преди 48 години – да имаме три линии на метрото, което вече е факт”, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на церемонията. Тя благодари на строителите, архитектите, проектантите и всички, които са помогнали проекта да се случи, на ЕК за доверието и подкрепата, както и на българското правителство и Столичния общински съвет. “Това е проектът, който следва да обединява, независимо от партийните различия, защото той е за хората”, отбеляза Фандъкова. Кметът заяви, че гарантира и предстоящото развитие на метрото.

Изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев не скри радостта си от пускането на третия лъч на метрото в София. Той потвърди, че това е била най-трудната линия. „Защото най-лоши геоложки условия ги срещнахме тука, което налагаше на много места да се прилагат извънредни мерки. Като се започне още от метростанцията на „Красно село“.

При излизането на машината имаше проблем с много слаби почви, наложи се заздравяване, имаше извънредна смяна на резците на машината. След това в станцията на бул. "България" беше също много тежко", обясни инжeнерът. Той каза, че там се е появила водна леща, която е наложила да се изсипва със 110 куб. бетон. Впоследствие и на други места е имало специални решения. Имало е корекция и Перловска река, за да не влезе в метростанцията на "Хаджи Димитър". Това се е случило още в началото на метрото.

Финансирането на проекта е по ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура” и съфинансиране от Столичната община и държавата. Вторият етап от проекта – участък от 4 км в “Овча купел”, също е приключил, единични изпитания на влаковете ще започнат през септември. Общо Етап едно и Етап две от проекта за изграждане на третия лъч на метрото са на стойност 498 млн. евро. От тях 338 млн. евро са безвъзмездно финансиране от Европейския фонд за регионално развитие, а 160 млн. евро са местно съфинансиране.

ОЩЕ НОВИНИ

дек 27, 2020

В тунел „Железница“ на АМ „Струма“ вече се полага вторичната облицовка

Половината от строителните дейности на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ вече са изпълнени.

Прочети повече
дек 24, 2020

„Джи Пи Груп“ АД с шест първи отличия в Сграда на годината

„Джи Пи Груп“ АД грабна шест от деветте първи награди в деветнадесетото издание на най-престижния конкурс за строителство у нас, Сграда на годината. Професионалното и качествено изграждане на Метростанция НДК II, хотел Hyatt Regency Sofia и Garitage Park донесаха отличия на строителната компания.

Прочети повече
окт 26, 2020

Прокопани са 2/3 от тунел „Железница“ на АМ "Струма"

За една година от стартирането на строителните работи са изпълнени две трети от изкопа и първичната облицовка на тунел „Железница“ на АМ "Струма".

Прочети повече