Георги Василев: Стараем се да сме в крак с тенденциите
сеп 23, 2020

Г-н Василев, текущата година поднесе много предизвикателства. Как се отрази това на компанията Ви? 

През тази година светът бе изправен пред наистина безпрецедентна ситуация, оказваща негативно влияние в много широки социални и икономически граници. Неминуемо, това засегна и строителния сектор, въпреки че той беше един от малкото сектори, които не прекратиха дейността си. Напротив, браншът се превърна в двигател на икономиките на редица европейски държави. Въпреки това, на компаниите, специализирани в различните видове строителство, се наложи да формират специфични реакции по отношение на новите пазарни обстоятелства. Като социално отговорна компания, „Джи Пи Груп“ се старае да бъде в крак с налагащите се „нови“ тенденции. Направихме всичко възможно на строителните ни обекти да осигурим подходящи условия за работа на работниците. Обектите са достатъчно големи и при добра организация могат да отговорят на мерките срещу заразата. Освен това във време, в което голяма част от хората, които отиват на борсата на труда, са от строителния сектор, успяхме да дадем нужната сигурност на служителите си. Опитахме се – и все още го правим – да минимализираме максимално последиците от кризата. Строителството трябва да продължи въпреки пандемията.

 

„Джи Пи Груп“ АД, заедно с Щрабаг, предстои да извършат модернизацията на железопътната отсечка, част от проект „Модернизация на жп участък Елин Пелин-Костенец“. Разкажете ни малко повече за този проект?

Компанията ни ще извърши модернизацията на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598, която е част от най-мащабния проект „Модернизация на жп участък Елин Пелин-Костенец“. „Джи Пи Груп“ и „Щрабаг Рейл Гмбх“ са част от консорциум ДЗЗД „Щрабаг Джи Пи Рейл 2017“. Проектът трябва да бъде изпълнен за 64 месеца, а стойността му е 473,4 млн. лв., като финансирането е основно с европейски средства. В проекта са заложени съоръжения, които не са изпълнявани никога у нас. Това е много амбициозно и мащабно начинание, но след приключването му ще имаме високоскоростно трасе. Ще бъдат изградени осем тунела с приблизителна дължина 5 478 м, два виадукта и единадесет моста.


Строителството на най-дългия тунел в България – „Железница“, също се изпълнява от Вас. Какви са предизвикателствата пред подобни проекти?

Изграждането на един тунел е много сложна и опасна задача. В момента изграждането на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма” се движи по график. Въпреки пандемията и сложната ситуация в страната, работата по тунела не е спирала и за миг. Обектът ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Изпълнението е в рамките на проект, финансиран с европейски средства по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020“.

Подобни проекти в България не са правени от дълги години, но сме сигурни, че ще изпълним този мащабен проект, и всичко ще се изгради съобразно европейските директиви и световни норми. Проектът включва и изпълнението на няколко уникални обекта – площадка за хеликоптери и два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м


През годините „Джи Пи Груп“ АД изгради няколко емблематични метростанции в столицата. Получихте приз за "Най-успешен инфраструктурен проект на десетилетието 2007-2017“. А само преди дни бе пуснат в експлоатация новия трети лъч, от който две станции са изградени от Вашата компания. Единадесет години вече сте водеща компания в сегмента, какво е усещането, когато си част от успешната реализация на нещо с такова значение? 

Безспорно участието ни в строителството на метрото ни помага много да се развием като начин и иновативност в технологията на работа. Влагаме много в качеството на строителството. Непрекъснато развиваме материалната си база и квалифицираме служителите си, за да отговорим на всички световни и европейски норми. Изграждането на метрото е процес, в който се имплементират ежегодно нови технологии и нашето изпълнение прави възможно използването им. Такъв пример е въвеждането на безконтактната мрежа в новия лъч на метрото. А новите мотриси позволяват използването им без човешка намеса.


Какви са Вашите виждания и перспективи за развитието на бранша в следващите години?

В „Джи Пи Груп“ се стремим да гледаме на трудностите като на най-правилния път към развитие. Постигнахме много за кратко време, като зад тези успехи стоят редица безсънни нощи и често пъти креативни решения. Често атмосферните условия не са на наша страна, но независимо от това работата не трябва да спира, за да спазим договорените срокове. Работим по много проекти с европейско финансиране и не може да си позволим забавяне, некачествено изпълнение или пропуски.

Ситуацията в строителния бранш се стабилизира, но дори и да се появят известни сътресения, мисля че секторът ще успее да ги посрещне, без това да окаже особено влияние, защото една от добрите практики е прилагането на иновативни решения. Строителството е движеща икономическа сила, в период на сътресения ние желаем да градим. В бранша има хиляди заети, които, работейки по проекти, могат да допринесат за подобряването на икономическата ситуация в страната.

ОЩЕ НОВИНИ

окт 15, 2020

Георги Василев: Доброволчеството е пример, от който трябва да се поучим

На церемонията "Достойните българи" председателят на борда на директорите на „Джи Пи Груп“ АД Георги Василев отличи Едуард Монов от Неделино за всеотдайно доброволчество.

Прочети повече
сеп 23, 2020

Георги Василев: Стараем се да сме в крак с тенденциите

Като социално отговорна компания, „Джи Пи Груп“ се старае да бъде в крак с налагащите се „нови“ тенденции. Направихме всичко възможно на строителните ни обекти да осигурим подходящи условия за работа на работниците.

Прочети повече
сеп 18, 2020

Георги Василев: Строителството е двигател на развитието

Държавните поръчки ще продължават да са най-значителния фактор за ръст в бранша

Прочети повече