Вашият надежден партньор
Начало / Проекти / Път ІІ-18 – Софийски околовръстен път – Западна дъга в участъка от км. 0+780 до км 6+309
DCIM100MEDIADJI_0013.JPG DCIM100MEDIADJI_0129.JPG DCIM100MEDIADJI_0135.JPG DCIM100MEDIADJI_0147.JPG aa1 aa9 aa8 DCIM100MEDIADJI_0105.JPG DCIM100MEDIADJI_0123.JPG DCIM100MEDIADJI_0125.JPG DCIM100MEDIADJI_0053.JPG DCIM100MEDIADJI_0015.JPG s0 s7 s5 s3 s1 s1

Път ІІ-18 – Софийски околовръстен път – Западна дъга в участъка от км. 0+780 до км 6+309

Възложител: Агенция ,,Пътна Инфраструктура“
Изпълнител: Джи Пи Груп ООД чрез ДЗЗД „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА”
Започнат: 03.11.2015 г.

Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала „Люлин” и е част от коридори №4, №8 и №10 на трансевропейската транспортна мрежа, която има важна роля за икономическото отваряне на ЕС към пазарите за стоки и суровини на съседни географски райони както и за интегрирането на транспортната мрежа на ЕС с тази – Азия, Африка и Близкия Изток.

Строителството обхваща участъка от трасето на Околовръстния път на София от км 0+780 до км 6+309и попада изцяло на територията на гр.София. Пътят е продължение на вече изграждащият се участък от СОП и е с обща дължина от 5,529км. Началото на участъка по Софийски околовръстен път (западна страна) е при км.0+780, което се намира на около 70 метра след пресичането на река Какач.  Първият един километър на трасето на СОП пресича последователно две съществуващи ж.п. линии чрез надлез, като под отвора на   съоръжението е разположен бъдещия булевард „Стефансон“.  При км.3+176 пътят пресича път II-81, където е разположен  пътен възел на бул.“Ломско шосе“.  След бул.“Ломско шосе“ околовръстния път се насочва към отклонението за с.Мрамор при км. 3+996, където пресичането е решено с напречно преминаване на пътя за с.Мрамор на две нива.  При км.5+109 СОП се включва към Северната Скоростна Тангента, която преминава на второ ниво.

Строителството обхваща изграждането на три пътни възли – пътен възел „Стефансон“ е тип „полудетелина“, пътен възел „Ломско шосе“ е възел с кръгово кръстовище и директни връзки на долно ниво, а пътен възел „Северна скоростна тангента“ е тип „пълна детелина“. Изграждат се и две напречни пресичания /улица „Гара Волуяк”, пътя за село Мрамор/.

В участъкът на Западната дъга се изграждат и следните 5 големи съоръжения:

  • Естакада от км 1+290.46 до км 1+634.46
  • Подлез при км 0+227.70 при бул. „Стефансон“
  • Естакада при км 3+177 над бул. „Ломско шосе“ при п.в. „Ломско шосе“
  • Надлез за с. „Мрамор“ над СОП при км 3+996.39
  • Надлез над СОП при км 5+108.96 по ССТ

От км 0+780 до км 1+050 габарит е 46м, в които се включват: 2х6 ленти за движение, разделителни ивици, 2 локални платна и 2 тротоара.

От км 1+050 до км 6+309 габарита на трасето – 26.5м, в които се включват: 2х6 ленти за движение, разделителна ивица и 2 банкета.

Проектната максимална скорост е 80 км/ч.

Клас на изграждания пътя  е градска автомагистрала клас І-Б.

Движението по съществуващото трасе на Път ІІ-18 няма да се спира и ще се използва по време на строителството както за преминаване автомобилния трафик, така и за обслужване на строителния обект.